28 Mei 2009

kehendak vs keperluan


aku mahu camera dslr.. aish bila nak dapat ni
aku mahu purse baru...dah koyak..betul..tak tipu
aku mahu hand bag baru.... warna dah suram, gila tak menarik nak pkai lagi
aku mahu phone cangih... phone pinjam ni xleh nak tekan 7,8,9.. adeh...
aku mahu baju baru... takkan hari2 pergi keje pkai baju sama
aku mahu kasut baru... ada baju yang xmatching dengan kasut...

tp.....

aku perlu priorotize mana yang lebih penting...
aku perlu simpan duit... kan nak tunang..aish...
aku perlu beli kain n tempah baju tunang
aku perlu balik kampung weekend ni... sure pakai duit banyak
ak perlu beli barang hantaran tunang...hmm satu pun xbeli lagi

apakata....

semu abarang yang aku mahu tu...
aku buat barang hantaran tunang..
except dslr tu..
aku perlu hold dulu...

maybe ...
one day...
aku dapat beli...

oit..
kalau kamu jumpa
En. Denver..
bgtau dia...
aku mahu dslr...
hehehehe

0 tukang tambah:

Cari Blog Ini

i read them

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez