27 Oktober 2011

6 month with title "mommy"


pejam celik pejam celik dah 6 bulan rupanya aku bergelar mommy kepada seorang bayi yang sangat comel...hhehehe well...ibu mana yang tak kata anak dia comel kan....

comel dimata kita tak semestinya comel dimata mereka.... biarkan...

alhamdulillah yusof masih lagi mendapat susu ibu secara ekslusif
sangat gigih mommy yusuf mengepam susu dekat surau walau pun bunyi pump agak guat
hahahaha....
tapi yang best aku ada geng...ramai-ramai pump kadang2 tak perasan susu dah penuh..
suka kan? milk progress? dalam sehari aku dapt 8oz - 15 oz  depend pada keadaan
tapi masih lagi cukup untuk yusof... lagipun yusuf dah start dengan solid food .. bekal dia xde banyak sangat sekarang


erm,..nak cerita pasal solid food yusof.  first time yusof makan aku bagi dia bubur nasi kosong yang diblend halus. reaction? sangat tidak suka mungkin tiada rasa kot.. so papa yusof belikan cereal brown rice nestle. reactioan? so-so yusof suka tapi belum sempat 3 suapan pipi yusuf react... merah-merah macam ruam. sekitar bibir dia pun merah2..kesian...dia meraung..macam tak selesa... erm..so we decided to stop..maybe yusof allegic dengan brown rice. try plak dengan pure rice nestle..result still same..confirm yusuf allergic... so aku masak je bagi dia makan. 2 minggu pertama sangat sukar sebab yusuf tak eager pn nak makan. sekarang yusof makan farleys rusks original. yang ni tak allergic. so kat school yusof makan farleys kat rumah aku masak. reason kenapa tak bagi yang frozen hand made dishes kat yusof masa kat school ialah aku risau cikgu dia tak pandai nak panaskan. hahaha.. :) nanti ada entry untuk cerita yusof and his school.

yusof progress... dia sangat laju mengengsot....tengah belajar nak merangkak pula....tak ade tanda2 yusuf akan tumbh gagi lagi. berat badan pun turn sebab dia demam teruk last week.

hidup aku sangat bermakna semenjak ada yusuf. masa berdua dengan denver pun bermakna jugak. hehehe :) ada yusuf lagi suka.

P/S : cubalah bangun lambat hari weekend bila ada anak...hahahhaa :

0 tukang tambah:

Cari Blog Ini

i read them

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez