24 Oktober 2011

Kebergantungan Hidup


rasa sangat helpless dan sangat penat
sebab sebelum ini semua perkara aku buat berdua
itulah bila tak pernah belajar nak berdikari
padan muka aku sekarang
dari saat adrian wujud dalam hidup aku..
aku selalu saja di bantu oleh orang sekeliling
masa pantang , ibu, abah n adik-adik ada tolong aku
bila balik kl, denver pun ada tolong aku
pendek kata aku tak pernah sendirian dengan adrian
sehinggalah sehari dua ni
bila denver dah start busy balik dgn kerja dia
rasa sangat sedih
sebab tak pandai nak berdikari

dulu
mandikan adrian berdua dengan denver
tidurkan adrian denver yang buat
kalau pergi jalan-jalan, tak bawak stroller..denver yang dokong
bila adrian nangis malam2 denver yang bangun dodoikan
salin pampers malam2 denver juga yang buat


sekarang
bangun pagi siapkan adrian sorang2
tiap kali nak pergi kerja terpaksa angkut 3 beg sekali sambil dukung adrian...
bila adrian nak tidur, terkial-kial belajar nak dodoikan adrian
terkejar-kejar cari masa nak masaak, makan n mandi
letih ..... selalu saja tidur awal

last week kami anak beranak demam
ingat nak mc tapi kerja banyak
sudahnya adrian ikut mommy pergi kerja

 bukan nak mengeluh
sekadar meluahkan apa yang terbuku dihati
 rasanya... sedikit masalah kami hampir selesai
bila semuanya seperti dulu
aku akan selesaikan segalanya satu persatu
Ya Allah permudahkan urusan kami anak beranak
Amin..Ya Rabbil Alamin
anak itu permata hati


0 tukang tambah:

Cari Blog Ini

i read them

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez