9 Jun 2011

breastfeed


aku sama seperti ibu muda yang lain
masa pregnant lagi dah tekad nak bg fully breastmilk kat adrian..
alhamdulilah..till today... my mission is completely succeed

tapi memang akan ada cabaran

kalau nak fully breastfeed
kena bawak adrian kat KL n terpaksa letak kat nursery
risau juga bg orang lain jaga anak kita
baru 2 hari adrian kat school...tapi hati dah keluh kesah

bagi susu formula
boleh tinggalkan adrian kat kg sementara tunggu dia besar
tak perlu risau pasal keselamatan adrian

hmm.. hati mahu kuat kan
bukan aku je yang letak anak kat nursery
beribu-ribu orang lagi kan?

ops kelain plak..sorry aku masih sedih sebab xdapat jumpa adrian tadi
aku try pakai pump jenama spectra 3
akak ofis bg pinjam..terima kasih kak...hehehehe..
dan ia sangat ok cuma bunyi agak bising
kalau kau pump kat cubical, orang mesti perasan la

mula-mula pump dulu
terasa jugak sakit dan susu keluar sikit je kat rumah
dahla stress sebab esoknya nak tinggalkan adrian pergi kerja
mula lar nafsu jahat muncul..kena beli susu formula sebagai backup

aku bercerita kat ofis
kak mar cakap kita perlu tenang time pupm susu
kalau tak tenang, kalut, gelabah dan stress susu takkan keluar

taip kali nak pump susu
mommy to be ika akan teman aku
sembang2 bercerita sambil pump susu
percaya tak
kul 12 tadi aku berjaya dapat 250 ml
alhamdulillah rezeki adrian

jika kita tenang
mesti susu keluar bnyak
adrian pn senang
dapat minum susu banyak-banyak

3 tukang tambah:

Syidah on Jumaat, Jun 10, 2011 2:41:00 PTG berkata...

pahtu nak beli jenama gapo aze? syidah duk survey ni...kl beribu mahu kopak duit....

baby elepent on Ahad, Jun 26, 2011 8:59:00 PTG berkata...

suka baca blog akak :)

sy tgk blog yg bride mula2 td

nikuze on Isnin, Jun 27, 2011 1:11:00 PG berkata...

salam,
syidah,
try survey brand spectra..harga tak de lar mahal sangat..spectra 3 atau spectra dew..nanti aze wak review product ni deh

baby elephant
thanks...blog merapu jor nih

Cari Blog Ini

i read them

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez