10 April 2009

abah


Kawan-kawan

Minta pertolongan kamu semua…

Tidak kira kamu agama apa

Doakan untuk abah aku…

Moga dia cepat sembuh…

Abah sakit….

Ralat….aku lupa nak telefon dia ..

Ma cakap kaki dia sakit…

Dah 3 hari xboleh jalan… semalam baru tau…..

** diam..sebak………**

Aku tanya ma “nape tak bitau”

Ma senyap….kemudian aku dengar dia menangis “ sikit je….xnak susahkan anak2..lagipun awak semua kerja” lalu ma putuskan panggilan…

Laju….air mata aku mengalir…..

Ya Allah …. Hanya 3 hr aku lupa call abah…..ralat..aku sangat menyesal………..

** hati aku sedih lagi….aku cuba tahan……**

Abah…..

Aku meraung sekuat hati….

Semalam…sepanjang balik kerumah selepas jumpa ina..aku menyebut nama abah……

Tadi adik aku call…dia kata dia dah cakap ngn abah….

Abah minta adik aku bawak balik ubat and bandage..dia nak adik aku balutkan kaki dia…ah…xsanggup nak tulis….padahal adik aku masih belajar….aku tau dia rindukan kami adik beradik….conform dia tak pergi klinik lagi…..

Aku xboleh cakap ngn abah…ah..aku tak kuat mcam adik aku……

Kalaular KL –Kelantan dekat…mau saja aku cabut sekarang…..huk8 L

Tapi kerja aku banyak..semua kena siapkan hari ni…nak half day pun kena kansel….

** kan dah cakap….aku memang ada masalah kalau cerita pasal abah**

Aku tak salahkan ma…aku yang salah..sepatutnya aku update abah setiap hari…..

Sampai sekarang , aku xde kekuatan untuk call abah sendiri….aku rasa aku tak mampu nak dengar suara abah….mesti aku menangis laju..nanti abah akan cakap “ tiok gapo gak, abah sakit sikit jor, buke nak mati lagi”

Itulah abah…degil dan selalu cuba tunjuk kuat depan anak-anak…ah….rasa mau peluk abah sekarang…. 2 minggu lepas dia datang sini…. Jumapa aku dan adik-adik….masa t aku dah nampak…dia memang xsihat…bila aku tanya “ abah sihat supo skalo”

Weekend lepas aku call abah

“ abah sihat, abah dok mano ni?”

“ abah tgh drive nok g klinik, abah sakit pinggang..sikit jor….jange rusim”

Macam tu lar dia….kalau sakit sangat baru dia pergi n suka pergi sendiri…..tp sape ada kat rumah? Setakat ma je…kami semua adik beradik jauh…huk5… L

Ya Tuhanku…

Sembuhkan abah aku… berikan aku masa lagi…aku belum kuat….aku masih perlukan abah aku…..

Huk9 L

0 tukang tambah:

Cari Blog Ini

i read them

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez