5 Oktober 2009

kereta kuning


bulan puasa lepas
aku balik kampung dengan adik-adik dan en. denver sekali
masa otw ke kl,kitaorang berhenti kat kedai makan tepi hgway kual krai untuk buka puasa
kedai tu nampak seram dan tuan punya kedai pun nampak macam muka misteri

masa makan tu, tuan kedai datang tegur kami..
dia perkenalkan dirinya sebagai ayah wan...

dia banyak bercerita mengenai kes eksiden yang selalu berlaku di sepanjang jalan kual krai - gua musang.

" kamu kena hati-hati bila terserempak kereta wolkswagen kuning. Kalau berselisih dengan dia,jangan potong kereta kuning tu, beri laluan, biar dia gerak dulu.kalau kamu cuba potong, kamu pasti akan masuk gaung."


lepas makan, kami meneruskan perjalanan kami. bergelak ketawa bercerita macam-macam. tiba-tiba ada wolkswagen kuning memotong kereta kami. semua terdiam.

tiba-tiba en.denver bersuara "bulan puasa, hantu xde , semua cuti"

hahahhahaa :) semua tersenyum lega

1 tukang tambah:

EoL on Selasa, Oktober 13, 2009 10:21:00 PTG berkata...

keto kurolaaa warna kuning nk potong juga ok tak....moral dari story moori ni....apasal kalo kereta tu potong keta kita dia xmasuk gaung..xaci lerr

Cari Blog Ini

Memuatkan ...

i read them

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez