12 Januari 2011

2nd time Admitted


1. pengalaman kali kedua masuk hospital sangat menyakitkan..rasanya aku dah serik masuk hospital.

2. kali ini, bukan lagi sebab cirit birit ke, demam ke apa..tapi disebabkan aku mengalami bleeding yang agak teruk juga.

3. hmm... nak kata aku buat kerja lasak xde pun...cuma aku ada bilas 3 helai towel manually n rendam dalam softlan. itu pun boleh dikira kerja lasak ke?

4. kejadian ni berlaku jumaat lepas 7/01/11 kul 10 mlm. nasib baik denver segera hantar aku ke hospital. terus aku dihantar ke bilik bersalin. walaupun bleeding, aku tak rasa sakit, cuma bebe tak gerak masa bleeding tu. memang aku menangis sakan. Aku tak mahu kehilangan bebe aku. Dia pengikat kasih kami.

5. sementara menunggu doktor check kondisi aku...dalam bilik bersalin tu ada doa untuk memudahkan bersalin. dalam diam..aku baca doa tu berulang kali...minta dengan tuhan..selamatkan bebe aku. time tu rasa down gila..aku menangis je. lagi-lagi denver xboleh teman aku kat dalam bilik tu.

6. doc datang cek kat bahagian bawah..nak tgk bleeding dari mana samaada dr aku punya rahim or dari bebe. sakit beb....sakit gile kena cek... dah lar dua2 doc lelaki. malu xyah nak cakap lar. tp demi bebe...hmm tahan sajo..... lepas dah check ..doc scan bebe plak. alhamdulillah bebe ok.

7. aku tanya lar doc... ape kena dengan aku ni. hmm...doc cakap darah yang keluar tu macam tanda2 nak bersalin. OMG...padahal masa tu bebe aku baru 28 w 0 d. ngam2 7 bulan saja. berat bebe pun baru cecah 945g xsamapai 1 kg pun lg.

8. 2 pagi aku dihantr kewad bersalin. doc nak observe kalau berlaku pendarahan lagi. hmm denver xleh jaga aku kat hospital. ni kan gov. lainla skit peraturan dia. aku pandang denver sayu..sambil nangis...tak mahu ape2 jadi kat bebe. susah payah aku kandung...tak mungkin aku dapt teriam kalau aku hilang dia..ya allah...

9. denver balik rumah... kemaskan barang aku untuk aku tinggal kat wad bersalin dengan amannya. huhuhu..malam pertama xboleh tidur..dok dengar orang merintih sakit nak bersalin n tengok mereka di tolak ke labour room. takutnye.....

10. 3 hari doc pantau aku. dari drah merah sehingga keluar darah warna coklat. akhirnya isnin petang aku discharge. alhamdulillah...

11. semasa kat sana tiap2 hari aku kena scan dan heart bit bebe diambil alhmadulillah bebe ok sangat2. masih aktif kicking tummy aku.

12. dapat cuti sampai selasa. tapi balik rumah bleeding lagi. sikit....

13. RABU pergi kerja...kali ni tak drive dah. denver yang hantar.

14. KHAMIS... bleeding lagi... keluar waktu subuh....... sekali je..lepastu tak keluar dah

15. JUMAAT bleeding lagi..banyak... keluar waktu subuh..terpaksa MC... tak pergi keje dah. rehat kat rumah...petang bleeding lagi.... aku standby je..kalau bleeding sampai malam..baru nak g hospital....

16. SABTU....bangun subuh tadi..lega sebab tak bleeding..alih2 kul 9 tadi bleeding balik. warna coklat je.... huhuhuhu

17. boleh dikatakan tiap2 hari aku bleeding. kenapa tak g hospital? hukhukhuk aku serik kena jolok tangan dengan doc kat bawah tu. sakit wo.... hmm...kalau bleeding teruk aku pergi jugak... buat masa sekarang..bebe ok je. aktif kicking my tummy.

18. nak kata aku lasak..sejak aku keluar hospital sampai hari ni..aku tak pernah lg drive keta. tak pergi mana pun dok rumah. masak pun denver tolong2 aku just instruct je kat dia ape kena buat. alhamdulillah....denver memahami...

19. aku tak tahu..ape kena dengan aku ni. ibu aku cakap sebab aku kecik..so bila bebe nak membesar... memang akan bleeding skit...perut kecik..huhuhu

20. adik aku plak merangkap biz partner aka nursing student plak cakap...masa aku mengandung dulu..berat badan tak cecah 50kg..means badan aku tak ready untuk terima beban. dan bleeding adalah salah satu komplikasi yang aku terima.

21. Ya Allah selamatkanlah bebe kami. aku mahu lahirkan dia dengan normal dan cukup bulan. izinkan aku kandungkan bebe ini sehingga 9 bulan. amin....

2 tukang tambah:

Syidah on Isnin, Januari 17, 2011 2:25:00 PTG berkata...

doktor tu dlm hati, tak rugi aku jadi doktor sakit puan...hahahaha

susahkan kalau doktor lelaki. malu sih! insyaallah la xde pape.

pahni bo ah wat kijo. duk sajo jah.tgk tv. hok lain suh denver wat...masa ni la nak dera dio. pas beranak kito la plok kena wat kijo!

nikuze on Selasa, Januari 18, 2011 3:24:00 PTG berkata...

hahaha doc kata " tiap2 hari aku tengok macam2 jenis n color " meme malu gilo ah..tp pk untuk bebe ku kankang juo..hukhukhuk

aze xlasak doh pun loni..rilek jor..main tenet, tgk tv..pahni confirm koho gemuk

Cari Blog Ini

i read them

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez