20 Januari 2011

Apa yang aku perasan


hmm..mungkin bila dah kahwin minda, pemikiran, pemakaian dan juga pemakanan akan sedikit berubah kot.
korang semua tak de perubahan ke?

perkara yang paling ketara aku perasan adalah bab agama. serius..sebelum kahwin dulu aku liat sangat nak dengar ceramah agama. kan kat tv 1 tipa malam jumaat ada forum perdana kan? time ibu dan abah aku tukar channel tu..aku dan adik beradik terus buat lawak nak tidur. protes konon sebab malam tu jugak selalunya da movie best kat tv3 kan?

wahaha..itu dulu..sekarang bila dah kahwin...bulan pertama aku kahwin dulu..aku hadiahkan denver buku kisah2 nabi. tiap2 hari kitaorang akan baca bersama dan bincang satu kisah nabi. menarik kan? ironinya..denver juga turut menerima perubahan ini. maklumlah..kami berdua bukanlah golongan ustaz dan uztazah. masing2 cuba untuk memperbaiki diri masin2 kearah kebaikan. inshaallah.

dan sekarang semenjak mengandung..aku suka membaca perihal agama yang mana dulu kalau aku baca boleh buat aku rsa cepat nak tidur. terukkan aku? hmm..... dan tiap klai aku membacanya, aku rasa nyaman dan tenang sekali. anehkan perasaan itu. betul apa yang disebut....bila kita sellau membaca kisah2 dan hadith nabi..pasti ada NUR yang keluar untuk menrenagi kita. mudah-mudah inshaallah.

dan aku juga ingin kongsi dengan kamu semua.... menjadi perempuan sungguh senang untuk masuk syurga dan juga paling senang untuk ke neraka. takutnya bukan? nisbah 20:1 .

mudah saja ingin dapat pahala..bila msak untuk suami...lakukan dengan ikhlas dan selalu berzikir.

begitu juga bila kamu mengemas rumah..berzikir selalu...

dan yang penting..jangan tinggikan suara pada suami even kamu tengah hangin tahap maksimum. jangnas seseklai mengutuk suami didalam hati. itu juga dikira berdosa ok! sabar..istigfar banyak2 kerana syurga kita dibawah kaki suami. ( ini aku pesan untuk diri sendiri )

marilah kita menjadi isteri mithali yang patuh pada suami.


p/S : dah ..aku nak g masak untuk makan tengahari merangkap makan malam. hahahhaa :) dah pukul berapa ni?

0 tukang tambah:

Cari Blog Ini

i read them

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez