22 Disember 2010

kahwin lambat dan terus mengandung


1. sebelum kahwin dulu, aku dah plan..erm..nak terus dapat anak lepas kahwin...tapi bil adah kahwin rasanya patut ambil masa dulu dan bukan terus pregnant.
2. tapi rezeki kita tak tahu... semuanya dari Allah..dengan keadaan kami yang masih tidak2 stabil...kami berdua dikejutkan dengan kehadiran orang ketiga.
3. maha besar Allah.... kami berdua terima hadiah ini dengan hati yang gembira.
4. keadaan ekonomi kami sangat tidak stabil.. tapi kami akan cuba untuk berikan yang terbaik buat bebe kami. itu janji aku dan denver. 
5. walau apa pun denver sudah sedikit berubah..dari seorang kaki lepak kini sudah betah duduk rumah dengan aku..dari suka order makanan kini sudah mampu masak nasi sendiri dan yang terbaru sudah boleh buat gulai masak lemak cili api....dari suka lambak kain kini sudah pandai lipat kain wlaupun rupanya tak macam lipat pun. alhamdulillah...aku bersyukur....
6. cuma ada lagi beberapa perkara yang aku mahu denver berubah...kena rajin cari duit lagi..sebab lepas ni kami hidup bertiga... banyak duit nak pakai....aku rasa dia tahu...tapi aku cuma risau..risau sekiranya dia tak mampu nak tanggung aku dan bebe. oh..ya Allah....bantulah kami...
7. kami tak ada rumah lagi.... masih lagi berkongsi dengan adik aku..plannya kami nak ada rumah sendiri..dan tak perlu lagi share dengan adik aku. entahlar..... masalah juga nak cari rumah..susah nak cari yang berkenan dihati macam aku duduk sekarang.....
8. dalam kepala aku ada macam2 perkara yang aku fikir...kadang2 rasa tak mampu nak menangung lagi.... sudahnya iar mata jadi peneman. tapi aku tahu setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya...Allah maha mengetahui segalanya....
9. kerja ? erm..ikhlas cakap aku dah ada tak de passion macam dulu lagi.... dengan kesihatan yang selalu on off sekarang...kena gerak sana sini...penat sebenarnya..kadang2 tak cukup masa.... rasa macam nak apply kerja lain..kerja teruk tapi gaji tak naik2..... sedih... bonus? rasanya tahun ni xde bonus kot...
10. maybe rezeki bebe..mana tau tahun depan naik gaji..tak naik pangkat pun xpe..janji gaji naik.... hehehe... tapi aku dah plan nak cari kerja lain....macam ni lar kalau kerja swasta...tak secure pun kan? walaupun dah status permanent tapi kalau orang tak nak dah kita kena sack out juga kan? bak aku prepare awal2
11. masa awal2 pregnant dulu aku selalu moody n asyik menangis je..emosi dan hormon terlebih kan..tapi sekarang aku lebih tenang dan ceria..alhamdulillah..denver juga banyak support aku. syukur....mungkin itu salah satu hikmah dapat bebe awal. pengikat kaseh kami berdua.
12. kami kahwin dah lambat...masing2 dah nak cecah 30...so memang sepatutnya aku terus mengandung. kalau tak kesian anak kami nanti....kami dah tua tp dorang kecil lagi. 
13. jangan risau sape yang tak dapat anak lagi...teruskan usaha...nasihat aku korang perlu bersedia dari segi men tal dan fizikal. macam aku bgtau....akan berlaku perubahan besar bila kita dah mengandung.
14. aku juga risau kalau lepas ni aku tak dapat turunkan berat badan....awal kehamilan kita susah nak terima perubahan fizikal yang berlaku kepada kita. macam aku..siap kena tukar saiz bra...bukan saja kain baju. huhuhu..... dan ini menyedarkan aku bahawa susahnya ibu masa mengadungkan aku dulu. huk4..tapi bila dah besar....pandai melawan..... serius perasaan menjadi ibu membuatkan aku rasa sayang2 gile2 kat ibu. kasihnya ibu..huhuhuu....
15. walau apu pun dugaan yang mendatang..kami berdua pasti dapt harunginya.  insyaallah...bebe mummy dah lapar...minta makan lagi.....
16. last but not least..inilah rupa baru aku setelah 6 bulan berlalu... hehehe




2 tukang tambah:

Syidah on Isnin, Disember 27, 2010 3:57:00 PTG berkata...

bestnya org mengandung...mesti dilayan bak puteri raja...

nikuze on Sabtu, Januari 01, 2011 10:30:00 PTG berkata...

semestinya syidah..time ni lar kita boleh mengada terlebih. hehehe ...aze doakan syidah juga akan jadi ibu macam aze. amin....

Cari Blog Ini

i read them

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez