23 Disember 2010

rindu sama kamoooo


abah... abah...abah...

1. banyak kali sebut sebab sangat bermakna dalam hidup aku.
2. even aku dah kahwin..kalau balik kampung masih lagi macam dulu berlari dapatkan pelukan dari abah. bila timing ok..dapat tidur atas riba abah..heh heh heh..the best moment i alwiz miss.... memang anak sulung agak manja dengan abah kot.
3. tapi ada juga part yang sedih...sebab bila dah jadi isteri orang...kalau balik kampung dah tak leh nak berlama2 kat rumah sendiri..nak kena juga balik rumah mertua. entah lar..tiap kali aku keluar dari rumah abah nak pergi rumah denver..mesti aku nangis..satu perasaan sedih yang terlalu membuak-buak..serius... aku sedih...
4. kadang2 rasa jeolous tengok adik2 lain dok manja2 dengan abah n ibu. rasa macam tak puas hati.. kalau boleh nak je cakap kat denver " kalu yang dok rumoh yang buleh dop?" tapi kat dalam hati je lar...huhuhuu...
5. so sape yang tak kahwin lagi tu kan..ambik lar masa yang ada laungkan sepenuhnya kat parents kita..sebab nanti bila dah kahwin susah nak bagi commitment 100% kat keluarga. even kat adik2 pun dah susah.
6. berbalik cerita abah... setiap kali aku nak balik kampung mesti abah call tanya nak makan ape. hhhuhuu sorry...sebut nama abah je aku dah nangis. sensisitf sangat kalau nak cerita pasal abah ni. lagi2 tengah mengandung cucu sulung dia...selalu je belikan aku macam2. rasa terharu sangat dengan perhatian ayng abah berikan pada aku.
7. aku ada 8 beradik dan aku anak yang sulung, tapi tak bermakna aku bukan anak manja. selalu sangat menangis depan abah. bila berselisih faham dengan ibu..aku akan menangis depan abah. hehehe kelakar kan? dan abahlar jadi pendamai seraya orang tengah antara aku dan ibu.
9. pengorbanan abah  pada kami 8 beradik sangat besar. abah tak suka cakap banyak..tapi banyak pengalaman dan berilmu. walau dia tak berpendidikan tinggi tapi dia mahu semua anak dia ada belajar tinggi-tingi.
10. abah memang sangat ego..jarang nak tunjuk yang dia sayang atau care kat kami semua. dia susah nak cakap terus...tapi kami semua tahu dia sayangkan kami adik beradik.
11. pernah abah demam, kami adik beradik sudah risau gila. semua ambik cuti balik jenguk abah kat kampung. abah marah..katanya demam biasa saja...tapi kami tahu dia suka kami adik beradik balik.
12. abah susah nak marah..tapi kalau dah marah...woi..berapi...memang kami takut. pedih kena tampar dengan abah. dulu masa kecik siap demam lagi. serik....so janganla buat abah marah.... kena belasah dengan ibu? oh itu biasa bagi kami semua..hehhee...dan tak pernah serik.....ibu tak de lar pukul teruk macam abah...setakat kena cubit...piat telinga  kami dah lali..rindunya masa kecik2 dulu kan?

13..meh aku kenalkan buah hati pengarang jantung kami 8 beradik...en. abah yang disayangi..

hensem kan abah aku?

rindunye kat abah.....

0 tukang tambah:

Cari Blog Ini

i read them

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez