7 Februari 2011

episode of bleeding


hmm... cuti raya cina aku habiskan bersama adik ipar merangkap adik denver dan anaknya yang comel lote...nik muhammad khairil aizat namanya....

tapi rasa terkilan juga..sebab tak daapt nak jaga adik sendiri. adik ak datng awal..sebab tiket bas xde... so dia kena lepak rmah sorang2 sebab denver dan aku  dah janji nak jaga nik aizat. nak bawak balik rumah xdapat... budak tu masih menyusu badan mamanya. klau siang hari bolehlar bagi susu botol..kalau malam dia cari susu mak dia jugak. to my adik..klaular dia terbaca dan terjumpa blog aku ni...im sorry ok... lain kali kita spend masa sama2 ye.

being as a baby sitter for past few days was a precious moment for both of us. at least kitaorang dah belajar sama2 macam mana nak handle bebe. nik aizat dah 9 bulan pun. hehehe.... aku memang lar dah pandai skit2 nak jaga bebe..ye lar...aku anak sulung dari 8 beradik..memang dah ada experirnce jaga bebe ni. tapi spend time together with denver...hehehe seronok. lahamdulillah....denver cepat belajar n dia suka budak2 cam aku jugak.

hmm..sebelum kahwin rasanya sekali je kot aku naik motor ngn denver..dia tak suka merempit ngn aku, tak manis rasanya.  dah kahwin pun dia tak suka merempit ngn aku.. adalar sekali dua tu pun keluar jogging kat depan rumah je. lagi2 bila aku mengandung..memang motor diharamkan 100%. tapikan sebab dah teringin sangat..aku pergi merempit pusing2 taman bersama nik aizat n anak buah aku. tak lama pun..5 minit je kot...
 hasilnya...ambik ko..aku bleeding lagi...alahai..tak sanggup dah nak g hospital....adik ipar aku dah risau takut kena marah ngn abang dia. hehehe :) awal2 lagi aku bgtau denver....salah aku..dia dah banyak kali tanya..betul ke tak aku nak naik motor ngn dia.... hmm...

kesudahnya..sampai sekarang darah masih keluar..tapi dari merah dah bertukar coklat. esok pagi ak ada appointment ngn doktor pakar..... kita tengok apa kata doktor nanti. dan bersedialar aku untuk kena jolok lagi..uwa.......



Ya Allah..
hanya padaMu aku memohon segalanya..
Sesngguhnya engkau maha mengetahui segalanya..
Pinjamkan aku Ya Allah bebe dalam kandunganku ini untuk aku merasa menjadi seorang ibu seperti orang lain
jika ini adalah hukman dari dosa kami suami isteri..jangan kau jadikan bebe ini gantinya...
Ya Allah...
perkenankanlah doa hambam ini..
amin..
ya rabbil al alamin...

4 tukang tambah:

Rabiatul on Rabu, Februari 09, 2011 12:15:00 PG berkata...

kuatkan semangat aze... kak doakan aze selamat dan bb pun sentiasa sihat.

nikuze on Khamis, Februari 10, 2011 2:19:00 PTG berkata...

k.sue..mana ksue tau aze ada blog ni? huhuhu..nok sangat jupo k,.sue..banyak hal nok crito nge k.sue ni...

Rabiatul on Sabtu, Februari 12, 2011 2:48:00 PTG berkata...

lamo doh dok baco blog aze...senyap2... sejak bride-2b lagih...
marila kito jupo bule 3 ni insyaAllah cuti skoloh

nikuze on Ahad, Februari 13, 2011 1:59:00 PTG berkata...

insyaallah..ore buleh jor. hehehee

Cari Blog Ini

i read them

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez