3 Ogos 2010

abah atau kerja..kamu harus pilih


jumaat lepas kami adik beradik dapat sms dari abah

" anak-anak abah tak nak balik ke? musim buah ni...balikla "

tersentap..itulah ayat abah bila dia merasakan rindu pada kami semua.
biasa..penuh klise. kan mudah kalau abah sms saja begini.

" abh rindu anak2 abah. baliklar "


last kami semua balik kampung bulan 6 lepas masa aku kahwin. dah hampir 2 bulan tak balik. patutlah abah dan ibu rindukan kami semua.
terus aku call abah..cakap hujung minggu nanti kami balik.confirm....

dan hari ini semasa meeting... aku dikejutkan dengan berita aku perlu hadir event bersama customer kat PD weekend nanti. oh god.... kenapa last minute?

tapi aku nekad...." tak boleh aku dah janji ngn abah nak balik weekend ni"


bukan aku orang penting pun....organizer je pun. orang lain pun boleh replace tempat aku. siap offer macam2 untuk aku. jawapan tetap sama " aku akan balik kampung weekend nanti "


kenapa aku sangat yakin?
sebab..kalau apa2 jadi pada abah..aku takkan maafkan diri aku.
keluarga dan kerjaya?
maaf..
kali ini aku perlu dahulukan keluarga

abah im coming......

3 tukang tambah:

Rabiatul on Sabtu, Ogos 07, 2010 9:23:00 PG berkata...

anak soleheh... :)

Rabiatul on Sabtu, Ogos 07, 2010 9:25:00 PG berkata...

anak solehah ni... :)

nikuze on Sabtu, Ogos 07, 2010 3:11:00 PTG berkata...

alam.. terima kasih..salam perkenaln

Cari Blog Ini

i read them

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez