24 Ogos 2010

keluar darah


last 2 days masa aku nak mandi aku perasan ada keluar lendir bewarna merah.
aku ingat pesan doktor, kalau ada tompok2 darah segera datang klinik.

ya allah masa tu hanya tuhan saja yang tahu bagaimana perasaan aku
aku sayngkan baby dalam kandungan aku
jangan kau ambil dia dari kami ya allah....

siap mandi aku terus dapatkan denver 
yang mampu keluar dari mulut aku hanyalah 
" yang nak baby yang "

aku menangis terkedu-kedu
ambil tangan usap perut aku yang masih lagi belum kelihatan

denver teru ajak aku pergi ke klinik
sepanjang jalan aku masih menangis
denver yang tadi berlagak cool tiba2 bersuara

" ado plok tiok, doala banyak2 , mitok nge tuhan tu "
" usap perut yang tu, pesan ko baby kito...biar dia pegang rahim yang kuat2"

ada bening dimata denver ...
aku tahu dia juga mengharapkan baby kami sihat

bila sampai klinik...
aku bercerita apa yang berlaku
erm... doktor just minta aku balik berehat saja
jangan terlalu banyak bergerak...banyakkan berbaring

menurut doktor, mungkin sebab aku terlalu lasak
mana taknya, rumah aku kat pandan perdana opis kat subang jaya
hari2 pergi kerja drive sendiri
balik rumah aku masak plak untuk denver

mungkin juga rahim aku tak kuat....
benda ni depends pada orang..setengah orang xpe
kandungan pertama kita boleh tahu keadaan kita macam mana
boleh buat preparation untuk anak seterusnya

kalau ada rezeki, baby ni akan selamat
kalau tuhan nak ambil juga, doktor cakap dalam 2, 3 hari darah akan keluar tak berhenti sampilah keluar darah berketul2
subnallah..nauzubillah....

aku ambik mc 2 hari
rehat kat rumah
betul2 rehat
kesian denver..makan pakai dia tak terurus sekarang
alhamdullillah..dia tak kesah...

dan sampai hari ni..bleeding tu dah tak de lagi....
syukur alhamdulillah...
dah lapan minggu baby kat dalam perut ni

" babby, mummy sayang baby..jangan tinggalkan mummy "


5 tukang tambah:

Syidah on Rabu, Ogos 25, 2010 10:34:00 PTG berkata...

jangan lasak sgt yer! memang betul la tuh, kita xtau kekuatan rahim kite ganer! sstgh ore naik muto, terhentak pun ok jer...insyaallah sume selamat...uwaa..nak baby jugak!

nikuze on Isnin, Ogos 30, 2010 7:40:00 PTG berkata...

hahahhaa nak baby eh? g paka comey2 duk dumah....comey + seksi..hahhahaa biar gmiey xg derak pum...

nikuze on Isnin, Ogos 30, 2010 7:40:00 PTG berkata...

hahahhaa nak baby eh? g paka comey2 duk dumah....comey + seksi..hahhahaa biar gmiey xg derak pum...

nikuze on Isnin, Ogos 30, 2010 7:40:00 PTG berkata...

hahahhaa nak baby eh? g paka comey2 duk dumah....comey + seksi..hahhahaa biar gmiey xg derak pum...

Syidah on Selasa, Ogos 31, 2010 10:19:00 PTG berkata...

comey pun derak jugak de jns kaki derak. kito jah hok kena sabar

Cari Blog Ini

i read them

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez