29 Julai 2010

jangan berikan ruang untuk suami curang


" suami akak ada perempuan lain, akak dah pergi jumpa bomoh "
" semalam, akak jumpa cincin dala poket seluar suami akak "

kalau aku berada di tempat mereka, apa ye reaksi aku ketika itu?
mampu ke aku hadapi semua itu?

walaupun pada awalnya, perkahwinan itu dibina atas dasar cinta, suka sama suka bukan pilihan orang tua..
tetapi kenapa akhirnya perlu ada orang ketiga?
siapa yang salah?
suami?
isteri?
atau kedua -duanya ?

berita seperti ini mengingatkan diri aku sebenarnya, agar jangan lupa akan tanggungjawab seorang isteri.
jangan biarkan ada ruang antra kamu dan suami sehingga wujudnya alasan untuk dia mencari orang ketiga.

bila aku lihat dia? aku tertanya-tanya, apa  yang tidak kena ye? mereka ada anak, isterinya juga bekerja, meraka ada segalanya. cuma mungkin juga penampilan isterinya tidak menarik.... iye lar..sudah ada anak ramai..masa untuk berhias diri mungkin juga terhad. agaknya lar....

dan ada pula..dia sangat cantik..berhias bagai..tapi lupa untuk menyediakan makan pakai suami. rumah bersepah..baju bertimbun.....

lelaki mudah peka...tetapi mereka kurang bercakap...
kita sebagai isteri sepatutnya peka....

ya allah jauhkan orang ketiga diantara aku dan suami

dan mulai hari ini aku akan :

1. selalu memasak..( hari minggu WAJIB masak )
2. kemas rumah 
3. basuh baju + lipat baju
4. kurangkan membebel
5. berhias untuk suami bukan saja pergi kerja perlu cantik okey
6. solat 5 waktu ( jangan malas )
7. banyakkan berdoa

aku tak boleh malas dah. aku kena rajinkan diri. memang agak penat..tapi berkorban untuk suami dan iklas melakukannya..bukankah pahala ganjarannya?

ayuh isteri2 diluar sana....jom harmonikan rumahtangga kita


1 tukang tambah:

Syidah on Rabu, Ogos 11, 2010 4:46:00 PTG berkata...

yang bab bermekap kat umah tu paling malas..g keje pun xmakep...
kalau dia suh mandi, cepat2 je tya dia " nak ajak syidah g dating ker"
xpun "kalau mandi kita nak g mana"

daku teramatlah malas u mandi di hari mggu

Cari Blog Ini

Memuatkan ...

i read them

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez