30 Julai 2010

toll gate


ingin berkongsi dengan kamu mengenai kerjaya seorang toll gate.
kenpa? sebab aku pergi kerja hari2 guna toll. dah macam-macam karenah aku jumpa orang kat toll gate ni.

kalau terkena kat lane lelaki gatal..mulalah dia jual minyak urat kat kita kan?
dapat mak cik serius... kecut jugak perut aku. jangan nak senyum pandang muka kita pun tidak.
bukan saja yang buruk  ye..yang baik pun ramai juga..ada yang concern pasal kita.
kalau dah hari2 kau lalu laluan tu, confirm kau akan kenal muka2 familiar kat toll gate tu.
sebab dah biasa, ramai juga yang menegur aku. hehehee

aku memang peramah..taki kira siapa semua orang aku boleh buat kawan.,
kalau mereka dah baik dengan kita takkan kita nak buat taik kan?
konsep aku senang, you get back what you give ...



ha..disebabkan dah selalu sangat ulang alik kat npe
ada sorang perempuan..aku agak lagi muda dari aku kot
selalu je tegur aku
aku ingat nak jemput dia masa aku kahwin haritu...
tapi bila aku lalu xde lar plak dia kat toll tu
mesti dah dapat kerja lain kot


mungkin tuhan nak kami kenal juga
atau dalam kata lain jodoh antara kami kuat
baru2 ni aku jumpa dia
mestila kat toll jugak kami jumpa pun
kami menjerit excited " ai..lama tak jumpa"

excited ingin berbual panjangseolah sudah lama kenal
lupa..kereta berderet2 kat belakang
then aku tinggalkan business card aku kat adik ni


hari tu jumpa lagi
kali ni aku dapot toll free je wey
seronok dan terharu
padahal baru saja kenal
itula...hidupni jangan sombong....
kena buat baik ngn semua orang...

budak ni pompuan...
denver tak cemburu pun...
hehehe
bertambah lagi kawan aku untuk tahun ini
alhamdulillah....

0 tukang tambah:

Cari Blog Ini

i read them

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez