2 Julai 2010

orang ketiga didalam rumah anda


1. kalau boleh buat sementara waktu ini, ( sekurang-kurangnya setahun )  ..berikanlah peluang untuk aku berdua dengan denver.
2. aku perlukan ruang privasi untuk kami berdua, ( hey bukan utk itu ye ) .... biarkan aku dan denver mengenali hati budi masing-masing. apa couple 3 tahun dan 1 tahun bertunang masih tidak cukup untuk kamu kenali denver ?
3. ah..susah rupanya ingin terangkan pada semua orang. sekarang kami sudah kahwin. berikan aku masa untuk mengenali denver sebagai suami aku ..bukan lagi tunang atau kekasih; yang mana dia adalah roomate aku, bakal kepada anak aku nanti. berikan aku masa.....
4. aku tidak selesa sekiranya, ada orang lain yang ingin berkongsi rumah dengan kami. adik ipar walau adik aku sekali pun. jawapan aku tetap TIDAK . kami masih lagi pengantin baru..... berikan aku waktu... sukar untuk aku berkomunikasi sekiranya ada orang lain antara kami.
5. aku bukannya kejam..bukan pula bermaksud aku ini kera sumbang atau menolak hubungan kekeluargaan..... setakat ingin menetap sehari dua aku tak kisah..tapi kalau untuk jangka masa yang lama. bagaimana?
6. ah..... aku kan masak ikut mood? kemas rumah ikut mood? bagaimana kalau ada tetamu di rumah ? kalau aku balik lambat dan tidak sempat memasak, bagaimana ? aku pasti denver tidak kisah..tapi bagaimana dengan orang ketiga? boleh terima ke aku ?

7. tapi semuanya hanya tersekat dikerongkong aku...aku tidak sanggup untuk katakan tidak di depan denver. aku hormati keputusannya.....
8. Ya Allah, permudahkanlah segala urusan kehidupan aku dan suami.....

1 tukang tambah:

missymessy on Jumaat, Julai 02, 2010 9:54:00 PG berkata...

saya sangat setuju!!!

Cari Blog Ini

i read them

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez