28 Mac 2011

9 bulan menikmatinya


1. hidup ini merupakan satu titik dimana dari titik itukita akan bertemu dengan titik titik yang lain dimana pada kesudahannya akan membentuk satu pola kehidupan. hebat bukan kehidupan kita sebagai homo sapien?

2. salah satu nikmat kehidupan adalah :tuhan telah berikan pada seorang perempuan  merasai pengalaman mengandung selama 9 bulan.

3. sementara menghitung sisa-sisa hari yang hanya tinggal 5 hari saja lagi sebelum perut akumengecil kembali, membuatkan aku tersedar..seharusnya aku patut bersykr dengan nikmat ini. rasa sangat sedih pula bila selepas ini bila bayangkan perut ini tidak akan boyot lagi dalam satu selang masa tertentu. mungkin juga selepas jangka masa tertentu aku pasti akan memboyot lagi. insyaallah...

4. selama 9 bulan antara perubahan fizikal yang aku alami adalah :
  • berat badan yang bertambah mendadak..... dagu juga sudah ada kembar ..hehehe - seronok
  • bila masuk 9 bulan perut yang selama ini licin mula merekah dan pecah-pecah..rasa sangat gatal..sebab bebe makin  trun kebawah
  • masuk smebilan bulan juga kaki , tangan dan muka juga sembab
  • setiap 3 minit berjalan pasti akan berhenti...sebab dah tak larat..rasa sangat senak
  • masa awal kehamilan lagi saiz bra perlu ditukar dan sekali lagi akan ditukar selepas bersalin...wahaha membesar dengan jayanya....rindu bra lama yang seksi menggoda
  • mudah panas..kalau boleh nak duduk dalam bathtub je...sebab rasa sangat nyaman kan?
5. perubahan mental dan emosi
  • sangat sensitif
  • mudah merajuk 
  • suka sangat menangis..benda yang tak patut aku menangis pun boleh baut aku menangis
  • pemalas yang sangat teruk...tapi dah dekat due date rajin plak
  • tak suka make up
  • benci bau perfume
  • suka membebel
  • susah gila nak tidur..( cuba tgk entry ini dipublish pada pkul berapa )
6. tapi apa pun banyak nikmat yang aku perolehi secara percuma seperti datang secara pakej bila kita mengandng ni. sama ada kita sedar atau tidak saja. mngkin kamu juga alami perkara ini :
  •  dimanjai, disayangi dan diberi perhatian terlebih dari denver sampai kadang2 aku bisa nangis...huk hk huk
  • boleh manja lebih2 dengan abah n ibu
  • gila rajin mengaji.cakap je surah ape baik untuk bebe..semua balun baca...sebelum ni surah yasin je aku dok hafal...what a bad mummy kan bebe?
  • dulu nak habiskan sekeping roti canai..cukup liat..sekarang..siap curik bahagian denver lagi
  • tak main dah order nasi separuh..nasi biasa okeh..lauk akan jadi luar biasa..hahhaha dan harga akan mahal dari biasa
  • makan tak perlu nak kontrol-kontrol dah..apa yang terlintas dalam kepala rasa nak makan..belasah saja. heaven time...hik hik hik
  • yang ni lagi best..tak perlu nak kontrol perut...memang buncit ada isi...boleh berjalan dengan penh confident lagi okeh... hahhaha yang ni paling aku suka ...
  • bertambah koleksi baju dalam wardrobe... fesyen baru..stail dress kembang2 plak....wahahaha baju mengandung katakan
  • tak perlu dah nak fikir kasut tinggi mana yang padan dengan baju kerja hari ini....plihan yang ada hanyalah sepasang flat shoes croc coklat dan juga sepasang kasut getah merah yang hnay beharga RM 10 di mydin usj. kasut2 lain hilang entah kemana...
  • pergi mana2 pun orang akan bagi prioriti pada kita...baik sungguh rakyat malaysia..terima kasih ye... 
  • boleh bermalas-malas tak payah masak ( beli je kat kedai ), malas basuh baj ( dobi saja ) ...denver rajin je tolong hik hik hik
  • time ni cakap lar ape saja, minta lar ape saja..kalau denver mampu tunaikan even pukul 3 pg dia akan bawa balik air kelapa untuk aku. wahahaha
 7. ada banya k lagi..tapi malas dah nak tulis. apa pun aku bersyukur dengan nikmat tuhan yang satu ini..diberikan aku peluang merasai pengalaman mengandung. terima kasih ya Allah.

8. pada mereka yang masih lagi mencuba...jangan putus asa okeh... teruskan berusaha dan berdoa..insyaallah do kita pasti akan dimakbulkan cba lambat ata cepat sahaja.

9. jika berkesempatan lagi..dan diberikan kesihatan yang baik..insyaallah aku mahu boyot lagi. hehehhe...

nikuze : 5 hari je lagi.... tak sabar nak tengok my little angel..ya Allah permudahkanlah segala urusan kami. amin amin amin ya rabbil alamin

0 tukang tambah:

Cari Blog Ini

i read them

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez