3 Mac 2011

35 weeks check up


1. kesihatan tak begitu baik..was attacked by flu...
2. nak bawak diri pun dah tak larat..berdiri lama2 rasa lenguh kaki..kalau boleh sume benda nak buat secara duduk tak pun baring. hik hik hik... nak drive pergi kerja lagi lar tak larat sgt2....
3. last tuesday pergi check up kat klinik kesihatan. erm..toilet nye sangatla teruk... n aku terpaksa complain kat nurse....nurse cakap aku bukan orang pertama yang complain pasal toilet tu... mereka dah jumpa pengarah pun..tapi peruntukan untuk baiki toilet tak dapat..aish..miskin sangat dah ke kerajaan malaysia ni?
4. ok, berikut result check up aku :
berat : 54 kg - statik tak berubah
tekanan darah : 100/60
tinggi rahim : 36 cm
kedudukan bebe : normal
jantung bebe : -+ 144
urin : normal
HB : 11.3
berat bebe : 2100 kg  ( masa 34 weeks )

5. nurse juga ada bg advise kat aku, antaranya :

@ kena persiapkan mental dan fizikal..starting next week dah mask 36 weeks means the time is come..bebe can anytime deliver
@ siapkan semua keperluan bebe n juga ibu untuk dibawa kehospital
@ masa proses kelahiran, bila faraj sdah terbuka dan bahagian disekelilingnya akan menipis, that time doc akan gunting kat tepi sebelah kanan untuk mengelakkan kita punya faraj dr koyak rabak. eee..ngilu aku dengar... nurse juga minta aku check kat faraj tu ada urat bersimpul warna hijau yang macam kat betis tu ada ke tak. kalau ada..doc takkan gunting kat situ..takut bleeding... hmmm..nak kena buat ni..penting....
@ masa dalam pantang, jgn basuh area bawah tu dgn apa2 brand feminine wash ..cukup dengan air suma dicampur dgn sedikit garam..baru cepat sembuh.

6. sekarang tidur dah tak lena..risau memikirkan proses kelahiran..tapi apa pun aku berserah saja pada Allah. semoga dipermdahkan segala urusan kelahiran bebe dan semoga bebe sihat dan sempurna. amin.....





0 tukang tambah:

Cari Blog Ini

i read them

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez