12 Mac 2011

menghitng hari


bingit suara pengulas bola di astro... melihat manusia lalu-lalang di didepan bintang palace dengan pelbagai gelagar dan karenah mengamit ak ntk menulis sesuatu disini.

kenapa sudah cukup bulan tapi masih melepak dikedai mamak depan bintang palace? lain entry aku ceritakan kenapa aku disini. menjadi pemerhati yang setia melihat manusia di kota metropolitan. tadi didalam berita tv3 ada melaporkan bahawa peminta sedekah mampu menjana 28k - 30k pendapatan. wow hebat bukan? padahal secara luaran kita nampak mereka biasa saja. berbekalkan sebungkus tisu ataupun cetakan ayat2 al-quran mereka meraih pendapatan sebanyak itu. menggamit aku untuk tukar kerjaya. wahahaha...agak2 dengan pert boncit begini kaya tak aku? hehehehe :)

kita, punyalah susah untuk mencari duit bagi menampung kehidupan seharian..terpaksa meredah jam bangun sesubuh pagi dan plang sore hari ..itupun setelah sebulan baru dapat hasilnya dan nilai itu tetap setiap bulan. mereka yang meminta sedekah? wah...dalam masa sebulan saja mampu meraih belasan dan jika bernasib baik puluhan ribu ringgit. lumayan bukan?

gila kental aku..sanggup melepak disini berbekalkan sebiji laptop dan segelas air teh tarik sampai larut malam baru pulang. itupn setelah di paksa oleh denver. selagi denver tak bersuara aku buat muka toya je lepak dengan kawan2 dia. wahaha..risau juga takut buah hati dalam perut ni jadi kaki lepak. kang aku pulak yang pening kepala nanti. minta dijauhkan.

kaki aku dah makin sembab..makin bengkak... orang2 kat kedai makan tegur aku..kata mereka...' awak ni menanti masa je... banyakkan jalan..nanti senang nak beranak " hehehee..sekarang korang dah faham kenapa aku gila kental melepak kat sini? hehehee banyak execise..konon..padahal melekat je bontot ni akt kerusi mamak ni. minum teh tarik sampai kembung perot..hahahhaa :)

tapi aku seronok begini..daripada dulu ..kalau aku duduk rumah pun sorang2 jugak... kalau duk sini kat depan mata denver....jadi apa2 senang skit..kalau nak beranak barang2 semua dah ready dalam kete. heheheh

0 tukang tambah:

Cari Blog Ini

Memuatkan ...

i read them

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez