7 Mac 2011

tangan luka-luka


malam tadi bila denver balik... kemas2 barang kerja dia
masuk bilik air, cuci kaki, basuh muka dan gosok gigi
salin baju dan terus baring sebelah aku

belum sempat aku tegur.. dah lena pejam mata
dalam samar2 cahaya..aku pandang sayu wajah suami tersayang
nampak sangat dia sangat penat
 terus aku pegang tangan denver
hala ke pipiku dan mencium jari itu

tengahari tadi aku kejut dia bangun
tahu dia masih penat..
tapi...kena kejut jugak
aku usap jari denver
malam tadi tak namapak
banyaknya luka-luka kecil dijari denver
sayu hati....
berlari keluar bilik..aku menangis
tak sanggup...
tapi ini pilihan dia...

bila tiap kali salam dengan abah pun aku sayu
keras dan berkematu jari abah...itu tandanya betapa kuatnya
abah bekerja untk membesar kami adik beradik

dua orang hero dalam hidup aku
abah dan denver
dua-dua aku sayang dan hormat

0 tukang tambah:

Cari Blog Ini

i read them

 

Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez